петък, 22 януари 2021 г.

Удобен или угоден транспорт?!

 


    Дни след влизането в сила на Графика за движение на влаковете за 2021 г., наред с немалкото промени в положителна посока, касаещи създадените нови връзки по различни маршрути в цяла България, не закъсняха и поредните "временни промени", част от които лишени от реален смисъл и логика, при това единствено за сметка на най-важните елементи в уравнението - клиентите на услугата. Във връзка с това, Пътническият консултативен съвет изпрати свои становища относно корекциите на разписанията на КПВ 16221 Септември - Велинград, БВ 8636 Варна - Пловдив - София през Димитровград и БВ 5683/2 София - Благоевград - София. Пълните текстове на писмата можете да видите тук:

"Уважаеми г–н Василев и г–н Азов, 

Днешният ни мейл е свързан с неприятна изненада на нас и граждани, ползващи услугите ни, свързали се с нас, относно нелогична промяна в разписанието, с която се надяваме, че сте запознат, за да вземете отношение, поемайки отговорност.  

Противно на възприетата практика, от 01.01.21 г., две седмици след приемане на широко обсъждания ГДВ 2020/1, негласно сте променили разписанието на редица влакове, сред които и вечерният влак по теснолинейката – 16221, от Септември до Велинград. Повечето от промените имат обяснение предвид влошеното състояние на локомотивния парк. Но не така стоят нещата в този случай. Вместо в удобният час 19:00, влак 16221 вече в 19:40 ч., като връзката от София е съответно вместо 40 – 80–минутна, а от Свиленград, Пловдив и Пазарджик пък се чака 55 вместо 15 минути от единия до другия влак. От техническа гледна точка промяна няма - локомотивът за влака излиза преди първоначалния час на тръгване (19:00) и стои, работейки на място, до 19:40, вместо да замине за Велинград веднага след връзката с влак 1614, както по обявения пред общесвеността график, изпълнен със смисъл. 

Успяхме да се свържем с общините по маршрута на влака - Септември, Ракитово и Велинград, откъдето разбирахме, че не са информирани за причините обслужването да бъде така влошено, принуждавайки хората или да се откажат, или да чакат толкова много време на гара Септември в тъмната част на деня. От Велинград ни информираха, че са алармирали за проблема пред МТИТС и още нямат отговор. 

В допълнение, измежду фенове и критици на БДЖ въпросът бе повдигат вчера, след като е излязла телеграма, според която тази антипътниците промяна се удължава чак до средата на годината. Не намираме логика за подобно действие и
не смятаме за основателно и нормално допуснатото, защото в него няма никаква клиентски ориентирана логика, нито техническа, предвид факта, че и в двата случая ресурсът за реализиране на превоза е еднакъв. Създаденият удобен влак, вече разпознаваем и с който пътуват хора, е направен максимално неудобен, което противоречи с обявената политика на управляваното от Вас Дружество. Защото, съгласете се, малцина ще тръгнат от Пазарджик, Пловдив или София за Велинград при престой в Септември равен или по-голям от пътуването до там. 

Докато получим от Вас информация каква е целта на промяната, кой я инициира и поради какви причини се случва тихомълком, ние ще се надяваме да не е успешен план за прогонване на пътниците и елиминиране на тази удобна възможност за придвижване, обявена публично още през пролетта. 

Очакваме Вашата своевременна реакция по темата.

С уважение, 

Пътнически консултативен съвет".



"Уважаеми господин Василев и г-н Азов,

С недоумение разбираме, че предстои унищожаване на още една добра практика, въведена съвсем скоро. Доколкото става ясно от телеграма, появила се в общественото пространство, от 01.02.21 г. връщате старото разписание на влак № 8636 и възстановявате така наречения „международен” влак Пловдив-София, обслужван от състава на БВ 8636.

Бихме желали да разберем защо тази изключително уместна промяна ще остане в историята само след първия си месец реализация и защо въобще се случи, след като 31 дни по-късно я оставяте в историята?

Казусът до болка прилича на този с влак „Златни пясъци”, от който в продължение на миналата година мнозина се отказаха заради изкуственото прекачване в Горна Оряховица, което електронният пътеводител даваше, без да става ясно, че само се сменят номера и категорията, а композицията е директна за Русе и Варна. Сега за потенциалните Ви клиенти от Варна, Ямбол, Стара Загора, Димитровград и Първомай например за Пазарджик, Септември, цялата теснолинейка, Белово, Костенец… и София пътуването ще се предлага с прекачване, а в действителност няма да има такова. Именно това отблъсква много Ваши пътници, а когато ситуацията е като в случая – допуснатото е безумно.

Питаме се, питаме и Вас – направихте ли анализ на пътникопотока на БВ 8636 откакто е директен за София, какви са тенденциите? Каква е причината директната композиция да не носи един и същи номер? Защо коригирахте едногодишната грешка с БВ 2601, а сега ще допуснете същото? Каква е пазарната логика за тези действия? Все пак Вашата основна цел са пътниците – да са повече и да са доволни, надяваме се.

В допълнение, каква е причината новият ускорен влак Благоевград - София - Благоевград, заедно с другите неудачни и уж временни корекции по 5-та линия (включително отмяната на МБВ 360/1) и спирането на пълния работнически влак 10170 да продължат чак до средата на годината и съгласувани ли са тези промени с обществеността?

Настояваме БВ 8636 да остане директен от Варна за София през Пловдив. Силно се надяваме, че Вашите експерти са установили предимствата на БВ 8636 пред БВ 2626 и БВ 3636, а именно:
- 8636 пристига в далеч по-удобния час 9:00, когато всички институции работят, за разлика от другите два, пристигащи в 06:00 и 06:51 ч.
- БВ 8636 е бърз по целия маршрут, за разлика от другите два, които стават в пътнически час и половина преди пристигането в столицата и това изключително дразни пътуващите от далечни дестинации.

С уважение, 
Пътнически консултативен съвет".

Очакваме своевременна реакция по поставените въпроси с цел поддържане на удобството както на постоянните клиенти на БДЖ, така и с цел привличане на нови такива, условия за което създават засегнатите от новите промени влакове и връзки.



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Позиция относно изготвянето на новото разписание на влаковете за 2022 г.

На дата 8.10.2021 г., петък, Пътническият консултативен съвет изпрати до БДЖ своето становище относно бъдещият График за движение на ...