Дни след влизането в сила на Графика за движение на влаковете за 2021 г., наред с немалкото промени в положителна посока, касаещи създадените нови връзки по различни маршрути в цяла България, не закъсняха и поредните "временни промени", част от които лишени от реален смисъл и логика, при това единствено за сметка на най-важните елементи в уравнението - клиентите на услугата. Във връзка с това, Пътническият консултативен съвет изпрати свои становища относно корекциите на разписанията на КПВ 16221 Септември - Велинград, БВ 8636 Варна - Пловдив - София през Димитровград и БВ 5683/2 София - Благоевград - София. Пълните текстове на писмата можете да видите тук:
"Уважаеми г–н Василев и г–н Азов,
Днешният ни мейл е свързан с неприятна изненада на нас и граждани, ползващи услугите ни, свързали се с нас, относно нелогична промяна в разписанието, с която се надяваме, че сте запознат, за да вземете отношение, поемайки отговорност.
Противно на възприетата практика, от 01.01.21 г., две седмици след приемане на широко обсъждания ГДВ 2020/1, негласно сте променили разписанието на редица влакове, сред които и вечерният влак по теснолинейката – 16221, от Септември до Велинград. Повечето от промените имат обяснение предвид влошеното състояние на локомотивния парк. Но не така стоят нещата в този случай. Вместо в удобният час 19:00, влак 16221 вече в 19:40 ч., като връзката от София е съответно вместо 40 – 80–минутна, а от Свиленград, Пловдив и Пазарджик пък се чака 55 вместо 15 минути от единия до другия влак. От техническа гледна точка промяна няма - локомотивът за влака излиза преди първоначалния час на тръгване (19:00) и стои, работейки на място, до 19:40, вместо да замине за Велинград веднага след връзката с влак 1614, както по обявения пред общесвеността график, изпълнен със смисъл.
Успяхме да се свържем с общините по маршрута на влака - Септември, Ракитово и Велинград, откъдето разбирахме, че не са информирани за причините обслужването да бъде така влошено, принуждавайки хората или да се откажат, или да чакат толкова много време на гара Септември в тъмната част на деня. От Велинград ни информираха, че са алармирали за проблема пред МТИТС и още нямат отговор.
В допълнение, измежду фенове и критици на БДЖ въпросът бе повдигат вчера, след като е излязла телеграма, според която тази антипътниците промяна се удължава чак до средата на годината. Не намираме логика за подобно действие и
не смятаме за основателно и нормално допуснатото, защото в него няма никаква клиентски ориентирана логика, нито техническа, предвид факта, че и в двата случая ресурсът за реализиране на превоза е еднакъв. Създаденият удобен влак, вече разпознаваем и с който пътуват хора, е направен максимално неудобен, което противоречи с обявената политика на управляваното от Вас Дружество. Защото, съгласете се, малцина ще тръгнат от Пазарджик, Пловдив или София за Велинград при престой в Септември равен или по-голям от пътуването до там.
Докато получим от Вас информация каква е целта на промяната, кой я инициира и поради какви причини се случва тихомълком, ние ще се надяваме да не е успешен план за прогонване на пътниците и елиминиране на тази удобна възможност за придвижване, обявена публично още през пролетта.
Очакваме Вашата своевременна реакция по темата.
С уважение,
Пътнически консултативен съвет".
"Уважаеми господин Василев и г-н Азов,
С недоумение разбираме, че предстои унищожаване на още една добра практика, въведена съвсем скоро. Доколкото става ясно от телеграма, появила се в общественото пространство, от 01.02.21 г. връщате старото разписание на влак № 8636 и възстановявате така наречения „международен” влак Пловдив-София, обслужван от състава на БВ 8636.
Бихме желали да разберем защо тази изключително уместна промяна ще остане в историята само след първия си месец реализация и защо въобще се случи, след като 31 дни по-късно я оставяте в историята?
Казусът до болка прилича на този с влак „Златни пясъци”, от който в продължение на миналата година мнозина се отказаха заради изкуственото прекачване в Горна Оряховица, което електронният пътеводител даваше, без да става ясно, че само се сменят номера и категорията, а композицията е директна за Русе и Варна. Сега за потенциалните Ви клиенти от Варна, Ямбол, Стара Загора, Димитровград и Първомай например за Пазарджик, Септември, цялата теснолинейка, Белово, Костенец… и София пътуването ще се предлага с прекачване, а в действителност няма да има такова. Именно това отблъсква много Ваши пътници, а когато ситуацията е като в случая – допуснатото е безумно.
Питаме се, питаме и Вас – направихте ли анализ на пътникопотока на БВ 8636 откакто е директен за София, какви са тенденциите? Каква е причината директната композиция да не носи един и същи номер? Защо коригирахте едногодишната грешка с БВ 2601, а сега ще допуснете същото? Каква е пазарната логика за тези действия? Все пак Вашата основна цел са пътниците – да са повече и да са доволни, надяваме се.
В допълнение, каква е причината новият ускорен влак Благоевград - София - Благоевград, заедно с другите неудачни и уж временни корекции по 5-та линия (включително отмяната на МБВ 360/1) и спирането на пълния работнически влак 10170 да продължат чак до средата на годината и съгласувани ли са тези промени с обществеността?
Настояваме БВ 8636 да остане директен от Варна за София през Пловдив. Силно се надяваме, че Вашите експерти са установили предимствата на БВ 8636 пред БВ 2626 и БВ 3636, а именно:
- 8636 пристига в далеч по-удобния час 9:00, когато всички институции работят, за разлика от другите два, пристигащи в 06:00 и 06:51 ч.
- БВ 8636 е бърз по целия маршрут, за разлика от другите два, които стават в пътнически час и половина преди пристигането в столицата и това изключително дразни пътуващите от далечни дестинации.
С уважение,
Пътнически консултативен съвет".
Очакваме своевременна реакция по поставените въпроси с цел поддържане на удобството както на постоянните клиенти на БДЖ, така и с цел привличане на нови такива, условия за което създават засегнатите от новите промени влакове и връзки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар