Апелираме същите да бъдат насочвани за обслужване единствено и само на основните бързи влакове, за да се запазят максимално дълго и да повишат качеството на обслужване за далечните дестинации.
Дадохме и някои препоръки за бъдещи ремонти, имайки предвид познати европейски практики.
Публикуваме текста на позицията ни в пълен вид:
"Уважаеми господин Василев и господин Азов,
Във връзка с въвеждането в експлоатация на първите рециклирани вагони (от заводите в Дряново и Септември) серии 20-44 и 84-44, представяме на Вашето внимание наше становище.
Пътническият консултативен съвет адмирира положените усилия за реализиране на ремонтната програма и по–конкретно – новите вагони от серии 20-44 и 84-44, които обслужват влакове от 22.12.2020 г. За съжаление, силно впечатление прави фактът, че двата завода изпълнители изкарват вагони от серията 44 с големи интериорни и екстериорни разлики – едните са с подглавници, другите без, на вагоните от завода в гр. Дряново са поставени рамки около прозорците, а същите липсват при тези от завода в гр. Септември, различава се цвета на вратите – сини или бели, изпълнението на салона на второкласен вагон в планировка, идентична на първокласен – 66 места от Септември, в същото време 78 места от Дряново, инвалиден вагон – 65 места. Тези и още други несходства, освен своята естетическа неиздържаност, могат да бъдат повод и за затруднения в поддръжката на вагоните в бъдеще. Налице е и друг сериозен проблем – ако не се създаде организация тези най–нови вагони, включително запазените от серии 15-63 и 25-63 с увеличена максимална скорост, да обслужват само основни бързи влакове, сред които ускорените 2640/1 , 2682/3, 3601/2, 5682/3, 8601/2 и 8640/1, както и бързите 2601, 2602, 2654/5, 8610/1, 8650 и 8651. Продължаването на досегашната практика вагони в добро състояние, излезли скоро от ремонт, да обслужват работнически регионални влакове, ще обезсмисли вложените немалки средства за рециклиране и подновяване, а също и би влошило качеството на предлаганата услуга.
В допълнение, имайки предвид световната практика, смятаме за целесъобразно в бъдеще да се инвестира във внедряване на аудиовизуална информационна система, съобразена с потребностите на всички целеви групи, в т.ч. лица с нарушен слух и/или зрение (електронни табла и маршрутни табели, високоговорителна уредба, електронна визуализация на заетите места, WiFi връзка и др.) и още други съвременни технологии при извършване на капитални ремонти на вагоните. При възможност най-малко да се използва аудио информационната системата на вагоните за информиране на пътниците за услугите които предлага влака, следваща гара, връзки и престой във възлови гари, закъснения и други.
Изразяваме надежда нашата позиция да съвпада с вътрешната политика на Дружеството и занапред услугата да стане по–качествена и търсена, предвид създадените за това условия.
С Уважение,
Пътнически консултативен съвет".
Ден по–късно не закъсня и отговорът от БДЖ. В своето писмо от дружеството изразиха съгласие с нашата критика и заявиха готовност тя да бъде коректив в бъдеще. От "Вазов 3" също аргументираха нивото на модернизацията на новите рециклирани пътнически вагони с договорите с двата вагоноремонтни завода, които са подписани преди повече от 10 години и невъзможността техническите параметри да бъдат изменени в изгода на дружеството дори при предподписването на договорите през 2020 г. Изпълнените дейности по вагоните отговарят на техническите изисквания, заложени в договора от тогава, предмет на който е и настоящата модернизация (бел. а. – изпълнението на договора започва още същата година и след вкарването на експлоатация на първите 7 вагона през 2010 г. бива временно спрян до днес, а дейностите по рециклиране на останалите вагони остават недовършени в различен стадий на изпълнение).
Пътническият консултативен съвет Ви пожелава светли коледни празници и една светла, успешна и изпълнена със здраве и щастие 2021–ва година!
Няма коментари:
Публикуване на коментар