четвъртък, 24 декември 2020 г.

Позиция на Пътническия консултативен съвет относно модернизацията на пътническите вагони и отговорът на БДЖ

Така изглеждат част от новите модернизирани вагони на БДЖ, които ще обслужват основните бързи влакове на дълги разстояния 

 На 23 декември 2020 г. изпратихме на БДЖ нашата позиция относно експлоатацията на рециклираните пътнически вагони.

Апелираме същите да бъдат насочвани за обслужване единствено и само на основните бързи влакове, за да се запазят максимално дълго и да повишат качеството на обслужване за далечните дестинации.

Дадохме и някои препоръки за бъдещи ремонти, имайки предвид познати европейски практики.

Публикуваме текста на позицията ни  в пълен вид:

"Уважаеми господин Василев и господин Азов,

Във връзка с въвеждането в експлоатация на първите рециклирани вагони (от заводите в Дряново и Септември) серии 20-44 и 84-44, представяме на Вашето внимание наше становище. 

Пътническият консултативен съвет адмирира положените усилия за реализиране на ремонтната програма и по–конкретно – новите вагони от серии 20-44 и 84-44, които обслужват влакове от 22.12.2020 г. За съжаление, силно впечатление прави фактът, че двата завода изпълнители изкарват вагони от серията 44 с големи интериорни и екстериорни разлики – едните са с подглавници, другите без, на вагоните от завода в гр. Дряново са поставени рамки около прозорците, а същите липсват при тези от завода в гр. Септември, различава се цвета на вратите – сини или бели, изпълнението на салона на второкласен вагон в планировка, идентична на първокласен – 66 места от Септември, в същото време 78 места от Дряново, инвалиден вагон – 65 места. Тези и още други несходства, освен своята естетическа неиздържаност, могат да бъдат повод и за затруднения в поддръжката на вагоните в бъдеще. Налице е и друг сериозен проблем – ако не се създаде организация тези най–нови вагони, включително запазените от серии 15-63 и 25-63 с увеличена максимална скорост, да обслужват само основни бързи влакове, сред които ускорените 2640/1 , 2682/3, 3601/2, 5682/3, 8601/2 и 8640/1, както и бързите 2601, 2602, 2654/5, 8610/1, 8650 и 8651. Продължаването на досегашната практика вагони в добро състояние, излезли скоро от ремонт, да обслужват работнически регионални влакове, ще обезсмисли вложените немалки средства за рециклиране и подновяване, а също и би влошило качеството на предлаганата услуга. 

В допълнение, имайки предвид световната практика, смятаме за целесъобразно в бъдеще да се инвестира във внедряване на аудиовизуална информационна система, съобразена с потребностите на всички целеви групи, в т.ч. лица с нарушен слух и/или зрение (електронни табла и маршрутни табели, високоговорителна уредба, електронна визуализация на заетите места, WiFi връзка и др.) и още други съвременни технологии при извършване на капитални ремонти на вагоните. При възможност най-малко да се използва аудио информационната системата на вагоните за информиране на пътниците за услугите които предлага влака, следваща гара, връзки и престой във възлови гари, закъснения и други.

Изразяваме надежда нашата позиция да съвпада с вътрешната политика на Дружеството и занапред услугата да стане по–качествена и търсена, предвид създадените за това условия.

С Уважение,

Пътнически консултативен съвет".

Ден по–късно не закъсня и отговорът от БДЖ. В своето писмо от дружеството изразиха съгласие с нашата критика и заявиха готовност тя да бъде коректив в бъдеще. От "Вазов 3" също аргументираха нивото на модернизацията на новите рециклирани пътнически вагони с договорите с двата вагоноремонтни завода, които са подписани преди повече от 10 години и невъзможността техническите параметри да бъдат изменени в изгода на дружеството дори при предподписването на договорите през 2020 г. Изпълнените дейности по вагоните отговарят на техническите изисквания, заложени в договора от тогава, предмет на който е и настоящата модернизация (бел. а. – изпълнението на договора започва още същата година и след вкарването на експлоатация на първите 7 вагона през 2010 г. бива временно спрян до днес, а дейностите по рециклиране на останалите вагони остават недовършени в различен стадий на изпълнение). 


Пътническият консултативен съвет Ви пожелава светли коледни празници и една светла, успешна и изпълнена със здраве и щастие 2021–ва година! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Позиция относно изготвянето на новото разписание на влаковете за 2022 г.

На дата 8.10.2021 г., петък, Пътническият консултативен съвет изпрати до БДЖ своето становище относно бъдещият График за движение на ...